Sunday 17 March 2013

SHAPE UR BODY

Bila sebut jerr nak kurus, macam2 yg akan terlintas. Nak makan ubat ke, nak exercise ke...or nak g diet programme yg rege beribu2 tue. Saya dulu pun pernah gak pegi "Slimming Programme" yg beribu tue...tapi yg trial jerrr. Hahaha..lepas second session xboleh nak teruskan. Xtahan dgn steambath....kejutan2 electrik kt tangan ngan perut. Separuh mati ketawa...
Lepas tue langsung xberminat nak g mana2 slimming programme.
       So..tahun demi tahun macam2 produk yg saya cuba. Nak kata sekarang saya kuruskan xlagi. Tapi dah rasa perubahannya. Secara perlahan-lahan tapi menyakinkan. Walaupun berat badan xturun banyak, tapi body rasa more firm dan perut makin kempis. Saya baru menggunakan produk berikut selama 2 minggu secara konsisten. Sebelum nie..xberdisiplin, so xdapat result seperti yg diinginkan..Jadi kalo nak reduce weight jgn amik produk ikut suka2 kita yerr..silap2 naik berat badan bukannyerr turun..huhuhu
Hishhh..panjang lak pembuka bicara nie. So let me introduce all of u with my supporter to reduce weight..ngehh..hehh..hehh..^___^

Ramai juga yang bertanya ingin membeli LECITHIN sebab nak kurus..tapi saya syorkan kalau betul2 nak kurus ada 3 jenis supplement asas..apakah supplement asas tu ye..

Pertama : Detox
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.



OR




Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa dan Herblex sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Bagi ibu2 yg menyusukan baby mcm saya, boleh cuba ambil Herblax 4 biji dua kali seminggu. Ini percubaan, jika baby ok, bole teruskan. Jika tidak cukuplah dengan Alfalfa. Bagi saya Alhamdulillah, Ihsan xde sakit perut or cirit-birit.

Kedua : Protein
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Cara pengambilan yg betul penting yerr, sebab ESP bertindak menurunkan dan boleh menaikkan berat badan. So dapatkan guide dari distributor anda.. Nak tanya saya pun bole..




Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan). Saya ambil ESP rasa lebih selamat sbb still bf Ihsan.

Ketiga : Lecithin

Apa itu Lecithin???





lecithin (ls-thn)
A fatty substance present in most plant and animal tissues that is an important structural part of cell membranes, particularly in nervous tissue. It consists of a mixture of diglycerides of fatty acids (especially linoleic, palmitic, stearic, and oleic acid) linked to a phosphoric acid ester. Lecithin is used commercially in foods, cosmetics, paints, and plastics for its ability to form emulsions.

The American Heritage® Science Dictionary Copyright © 2005 by Houghton Mifflin Company. Published by Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

So..inilah yg saya ambil sekarang target saya 3 bulan. Mula2 ambil berat 65 kg, selepas 2minggu 63kg. Tunggu lagi 10 minggu, harap2 berjaya macam member2 yang lain..hehehe

Kepada yg berminat boleh pm saya/whatsapp Aishah 0162127837

****Testimoni yg berjaya menurukan berat badan dgn Produk Shaklee

http://www.ibuhakimhaikal.com/2011/09/tiga-supplemen-asas-untuk-mereka-yang.html






















No comments: